Dameløpet 2015

Og så var det endelig NVKs dameløp igjen! 20 biler, årgang fra 1928 til 1984, stilte opp på Olavsgaard Hotell nord for Oslo lørdag morgen i strålende vær. Solveig Jensen, med Reidar ved sin side, var den eldste deltageren i løpet med den yngste bilen, en Cadillac cabriolet.

Årets poster bestod av balloppgaver, kjøretest og rebusoppgaver. Et besøk på Systembolaget var lagt inn på kjøreplanen, noe alle satte pris på.
Under middagen på Frykenstrand Hotell ble Inger Karin velfortjent tildelt prisen ”Det rosa ratt” for fremragende ledelse av tull, tøys og fanteri i dameavdelingen til NVK.

Så gikk turen til Mårbacka, til Selma Lagerlöfs hjem med spennende omvisning i hovedhuset, og kaffe og kake i den flotte hagen.

På Kongsvinger Festning ble det middag og utdeling av premier, sponset av Calvin Klein. Reidar Kompen og Rune Gjøen fikk påskjønnelse for mange års innsats og bistand i forbindelse med dameløpet. I år hadde redningsmannskapet nok å gjøre, tre biler hadde nemlig problemer underveis.

Dameløpet var et meget godt regissert og gjennomført løp. Damene må bare ”ta hatten av” for løpskomitéen som står på, år etter år. Løpskomitéen består av Anne Karin Kompen, Anne Kjær og Inger Karin Lie.

Les en mer utfyllende reportasje i neste nummer av Veteranposten medio august.


Resultater Dameløpet 2015:

1. Mette Myhrhaug — Volvo Amazon 1969 — 54 p
2. Bente Bastiansen — VW Cab 1974 — 54 p
3. Gro-Mette Rosenlid — MGB 1976 — 47 p
4. Anne Marstein — Austin Healey Frogeye 1959 — 47 p
5. Christin Bjørnrud — Saab 1967 — 46 p
6. Anne Gjøen — Mercedes Benz 280 SL 1968 — 44 p
7. Lise Bjørnrud — Mercedes Benz 1967 — 43 p
8. Manon Vijlbrief — Volvo PV 1959 — 41 p
9. Lena Oleson — MGA 1961 — 39 p
10. Martine Hernæs — Neckar Jagst 770 1963 — 39 p
11. Hilde Rasmussen — Volvo Amazon 1969 — 38 p
12. Mariann Trømborg — VW 1973 — 38 p
13. Cecilie Olsen — VW 1957 — 36 p
14. Eva Jansrud — Ford Mustang 1965 — 35 p
15. Cathrine Bastiansen — Chevrolet 1932 — 32 p
16. Tove Burås — MGA 1961 — 29 p
17. Henriette P. Ruud — Porsche 912 1966 — 29 p
18. Reidun Sømme — Ford A 1928 — 28 p
19. Solveig Jensen — Cadillac 1984 — 28 p